Кралската Кобра Р-63 |
![]() |
![]() |
![]() |
Среда, 21 Февруари 2007 08:15 | |||
Р-36 претставува Р-39 но исчистен од овие недостатоци, малку поголем на површина и со поинакво крило, со зголемена тежина но и со многу помоќен мотор. Вооружувањето е сместено во носот, каде покрај 37мм топ и 2 митралези има уште 2 митралези од 12,7мм. Моторот е Елисон В-1710-93, а под телото има едно место за закачување на една бомба од 227 кг или еден резервоар од 240л. Прототипот е изграден во почетокот на 1942 година, а на 21 февруари 1942 полетува еден од прототипите, но нема среќа, после само неколку лета се срушува, исто се случува и со вториот прототип. Но и покрај ова сепак влегува во сериско производство. ![]()
Во 1942 година е веќе јасно кој ќе биде главниот клиент за тој авион, па така се поканети официјални претставници на СССР, тест пилотот Андреј Григориевич Кочетков и авиоинженерот Фјодор Павлович Супрун. Овие двајца се испратени поради недостатоците на Р-39 и поплаките на пилотите. Освен откинувањето на опашниот стабилизатор и влегувањето во спин, Кобрата има уште еден недостаток, поради тесните вратички не е секогаш возможно да се излезе од авионот. Поради тоа во СССР се испратени и многу познати конструктори како Лејтон Џорџас, Џорџ Реј и други. Еден млад пилот на Кобра раскажува како по чудо се има спасено од сигурна смрт кога неговата Кобра влегла во спин, а при излегување некоја невидлива сила го залепува за крилото, и успева да се спаси благодарение на огромна физичка сила со лизгање по крилото. Во еден убав априлски ден на 1944 година некаде сосема близу водопадите на Нијагара. Во дворот на една живинарска фарма во Бафало лежат остатоци на еден ловец од типот Р-39. Покрај патот еден американски полицаец разговара со пилотот кој штотуку се е приземјил со падобран.
![]() Комисијата утврдува дека при празен авион центарот на рамнотежа е за 2% изместен наназад. Нешто кое ќе биде отстрането во наредните серии. Додека е во САД Кочетков бара да го испроба новиот авион во воздушен дуел со Месершмит, но таков нема во Америка и за тоа од Пентагон им праќаат еден Мустанг со топ пилотот Стенли, кој исто така е носител на златна гасеница. Во воздушниот бој нема победник, и двата авиона се трудат да влезат во опашката на противникот и да ја сликаат. Р-63 е одобрен од СССР и САД и е пуштен во сериско производство. ![]()
Р-63 се разликува од Р-39 во поголемите размери. Кабината на пилотот е малку понапред, моторот е Елисон В-1710-93 со двостепен компресор и со зголемена моќност од 1150 коњски сили. Освен тоа моторот има и така наречен вонреден режим на работа, т.е. Форсаж каде што се впрскува метанол со што моќноста на моторот се зголемува до 1500 коњски сили. Таа моќност моторот може да ја користи само 5 минути во воздушна борба. Сето тоа води до подобрување на карактеристиките на авионот. На пример радиусот на виражот е 272м додека на неговите противници Ме-109г е 290м а на ФВ-190А е 340м. Елисата е четирикрака, Еропродакс А64-2СД1 со хидрауличко командување на степенот на вртење. Вооружувањето на Р-63 е еден топ од 37мм кој е низ оската на пропелерот, како и 2 митралеза од 12.7мм кои се монтирани во носот, а има можност и за монтирање на уште 2 такви но во крилата. Под телото има можност за закачување на една бомба од 227кг или резервоар. Заштитата на пилотот се состои од челични плочи со дебелина од 6.35мм пред редукторот на пропелерот пред пилотскта кабина, а има и оклопно седиште.
Ефтимов Иван
|