Grumman Wildcat F4F |
![]() |
![]() |
![]() |
Недела, 15 Јули 2007 14:16 | |||
Како варијанта за да се спаси Груман го предлага авионот за странство, во тоа време веќе беснее војната во Европа, Британија е стесната од сите страни и и е потребна секаква помош во техника. И така дивата мачка на Груман оди во Британија, каде го добива името Мартлет. Првиот воздушен бој е со еден Ју-88 над морнаричката база Скапа Флоу, каде и го забележува првиот успех, тоа е всушност и првиот соборен авион во војната од страна на американски авион. Во подоцнежниот период командата ги префрла во одбрана на конвоите во Атлантикот. Тука мачката има голем успех во борбата со Кондорите FW-200 на Луфтвафе. После нападот од Јапонија над Перл Харбор, сите останати авиони од линијата на Груман се предадени во служба на морнарицата. Тука нема голем успех поради фактот дека го има за противник јапонскиот Зеро. Единствено оклoпот што го има околу кабината и специјалниот сигнален уред кој е за наоѓање на носачот во океанот може да се сметат за позитивна страна. Јасно е дека е време за замена на дивата мачка. Како негативи страни се посочуваат кратките нозе, т.е. малиот радиус на дејство, како и слабиот мотор.
Иван Ефтимов
|